Am pus mana pe el

Il am in mana, dupa o luna si juamatate de asteptari. E mic, colorat, plastifiat, putin tocit la un capat. De cand l-am imprumutat Politiei mi-a fost dor de el. Fara el nu eram intreg, eram un simplu cetatean, ratb-ist, metrorex-ist, pejos-ist. De astazi, sunt din nou OM, am permis de conducere.

DEPOSEDAREA

83134-front


As dori sa multumesc Politiei Romane pentru ca mi l-a luat si mi l-a dat inapoi cu aceeasi finete si delicatete. Multi prieteni au ras de mine de prima data: „Cum ba, fraiere, ti l-a luat? N-ai incercat si tu nimic? N-a mers deloc?”. Nu ba! Na-m incercat nimic. Odata pentru ca era evident ca o sa mi-o iau: 104 km/h in celebra comuna Cerbu, pe DN 65, ruta Bucuresti – Craiova. De ce celebra? Pentru ca am avut nenumarate aventuri acolo. Mergi pe o sosea buna, in camp, si de fapt politia sta ascunsa prin locuri alese anume, pentru ca oficial esti in localitate. OK, m-a prins , m-a prins. Dar de ce n-am facut nimic? In al doilea rand pentru ca m-a oprit o domnisoara foarte draguta de la Politie care mi-a expus argumentele juridice intr-un mod ireprosabil si mi s-a facut rusine. Pai cum sa ma tiganesc eu cu tanti , cand ea imi zambea frumos in timp ce imi completa amenda? Se poate? Va zic eu, nu 🙂 Daca mai stateam putin recunosteam ca masina era furata iar permisul meu anulat, tocmai trecusem frontiera ilegal si in portbagaj o aveam pe Elodia.. Doar asa, de dragul conversatiei, ca sa imi mai zambeasca odata si sa imi mai scrie o amenda..

Noroc ca asta e o poveste cu happy ending. Odata permisul predat am asteptat sa treaca 1 luna, sa dau o testare care imi da dreptul sa cer reducerea perioadei de suspendare. Da ce testare frate…

TESTAREA


exam_scramPentru diverse infractiuni sau pentru a putea cere reducerea perioadei de suspendare (cazul meu) trebuie sa te prezinti la Udriste in fiecare zi, dimineata, si sa te programezi la o testare. Testele sunt grila, in stilul celor pentru examenul auto, cu cateva modificari : doar o varianta este corecta (nu 1, 2, 3, nici una, intreaba un prieten, 50/50, etc), trebuie sa nimeresti 13 din 15 iar gradul de dificultate este mult mai mic fata de un test normal de permis.

Exemplu: Intri in intersectie si vrei sa faci la stanga – a)accelerezi sa iesi repede de acolo, b)te uiti in stanga pt ca din dreapta nu are cine sa vina, c) te incadrezi pe banda legala cu minim  50 m inainte de intersectie, bla bla bla de 3 randuri. Pai cum sa alegi frate altceva in afara de C ? 🙂

Pai se poate tata. Erau niste colegi de suferinta in serie cu mine, pentru care imi pare rau, care au facut 7-8 puncte din 15. Pai ca sa faci punctajul asta trebuie sa te incadrezi in una din categoriile de mai jos:

  • nu stii sa scrii si sa citesti – nu ti-a placut cartea cand erai mic, ai condus numai Mertzane si BMW-uri cu numere de Franta sau Italia, ai facut o plimbare pe la Pitesti si ti-ai luat permisul. Nesimtitii astia de la rutiera te-au oprit pentru ca blocasei intersectia incercand se descifrezi textul „Va rugam nu blocati intersectia” de pe un panou cu linioare galbene pe el. Iar acum nu ai decat de dat cu zarul la fiecare testare, doar doar o iesi si altceva decat par/impar sau 22 negru
  • stii sa scrii, dar nu te ajuta CRBL-u – OK, ai mai dat pe la scoala, ai luat permisul cum l-ai luat, stii sa descifrezi semnele alea ciudate numite litere si cifre, dar nu poti sa dai raspunsuri logice la intrebari logice.  Adica nu iti dai seama daca atunci cand vezi un politist ca iti face semn sa te grabesti trebuie sa mergi mai departe sau sa-l intrebi daca a patit ceva la mana si sa te oferi sa-i acorzi prim ajutor
  • ai ghinion – se intalmpla frate, ai ghinion, raspunsurili nu se leaga, ca la 6/49. Esti sigur ca cele 6 numere ale tale o sa iasa, le bifezi increzator, si seara afli ca ceva n-a functionat in schema ta de imbogatire rapida
  • te emotionezi – nu ai avut niciodata talent sau chemare pentru examene si oratorie, iar cand te trezesti cu foaia in fata uiti tot ce stiai

REINTREGIREA


Asa cum spuneam la inceput, sunt din nou sofer. Si ma simt bine. Imi lipseste doar putin mai multa caldura si sosele curate ca sa ma dau cu bestia mea mica pe 2 roti.Politia a fost la fel de amabila sa imi restituie permisul precum a fost cand mi l-a luat. Mi-a placut, dar nu vreau sa mai repet experienta..

Morala e: Nu bateti cuie in geam ca bicicleta e a crocodilului.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

