De ce nu imi plac filmele americane (4)

Articol psotat de Komicaminolta

valet5Altă ciudăţenie tipică filmelor americane este scena condusului la maşină. Dar bine, vor zice detractorii mei, ce are anormal în ea o banală scenă a condusului unei persoane la maşină? Are, vă zic eu. Fiţi atenţi, pentru că e nevoie şi de puţină aritmetică.

Ei (adică un el şi o ea) ies din restaurant. Amabil, valetul a tras maşina la ieşire. Galant, el o conduce ţinând-o protector de braţ până la uşa din dreapta (cum priveşti maşina pe sensul de mers), o deschide şi o invită să ia loc. După care (şi aici vă rog să fiţi atenţi), el nu se duce să ocupe locul şoferului prin faţa maşinii, ci prin spatele ei! Şi ce dacă, mă vor întreba cei care au fost mai puţin atenţi. Păi, hai să facem o mică socoteală. Dacă ar merge prin faţa maşinii, ar avea de parcurs lungimea unei aripi (cea din dreapta), o lăţime de maşină (botul maşinii) şi încă o lungime de aripă (cea din stânga). În varianta folosită în filmele americane, el percurge o lungime de portieră (cea din dreapta spate), o lungime de aripă (din dreapta spate), o lăţime de portbagaj (să presupunem că e egal cu lăţimea botului), încă o lungime de aripă (cea din stânga spate) şi încă o lungime de portieră (cea din stânga spate).

Acum, haideţi să socotim: în primul caz avea de parcurs două lungimi de aripă (presupunând că aripa din dreapta e egală cu cea din stânga) plus o lăţime de maşină. În al doilea caz, are de parcurs două lungimi de portieră plus două lungimi de aripă plus o lăţime de maşină. Ei, acum, care distanţă e mai lungă? Dar, se pare că niciun efort nu e suficient pentrul eroul american atunci când vrea să fie galant.

Si mai sunt si altele…

  1. offf topic, sorry
    Am reusit sa-mi fac singur pana la urma o vacuta. Daca te intereseaza un schimb de animale.. sa-mi zici🙂 Iata si linkul: http://www.adunatedelasate.ro/admin/bannerlink-exchange/

    • somerio
    • 2 Noiembrie 2009

    aici imi permit sa te contrazic. Bine, observatia ta ar fi excelenta daca n-ar fi vorba despre un gest ce apare, din cate stiu eu, cu modesta mea cultura generala, in codul bunelor maniere.

    Dupa ce deschizi usa din dreapta persoanei de sex opus, ocolesti masina „prin spate”… ocupandu-ti locul soferului…

    Eu asa stiam, e posibil sa ma insel dar nu cred🙂

    Sunt de acord, americanii au multe faze naspa in filme, dar asta e de bun simt.

    PS: crezi ca in filmele englezesti, italiene, frantuzesti… nu e la fel ?

    • komicaminolta
    • 4 Noiembrie 2009

    Somerio, de acordeon, dar eu mă refeream la distanţa parcursă, nu la gestul în sine, care ţine de o politeţe elementară. Îţi spun cu mâna pe inimă că am condus multe femei la multe maşini, dar întotdeauna am ocolit prin faţă. Poate din cauză că sunt mai leneş… Cât priveşte filmele de altă sorginte, nu pot să mă pronunţ pentru că nu am mai văzut de mult alte filme decât americane…

    • somerio
    • 9 Noiembrie 2009

    Da, distanta intr-adevar este mai mare… nu e cazul sa facem vreun calcul… orice masina ai aveam distanta „prin spate” este mai mare…

    Oricum, „pe la spate” e mai frumos, nu ? :))

    Chiar si daca ai smart, tot prin fata e mai mica distanta… dar politetea e politete🙂

  2. dupa regula asta a politetei, ar trebui ca nici in pat sa nu-ti permiti gestul grobian de a o penetra pe respectiva „ea” pe la spate… sau acolo totul e permis, nu mai exista Bune Maniere?

    • somerio
    • 8 Ianuarie 2010

    am dezlegat enigma…

    http://somerio.wordpress.com/2010/01/08/dezlegarea-enigmei/
    :))

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

