Babuinii din metrou

Nu mai tin minte cand s-a intamplat prima data. Probabil acum un an, in timp ce asteptam un metrou sa ma duca acasa. S-a infiripat de nicaieri ca un gand fugar, dintre cele pe care le uiti in minutul urmator. Numai ca asta nu mi-a mai dat pace de atunci si revine cu intensitate atunci cand ma aflu pe peron. Am incercat sa caut o relatie de cauzalitate, sa descopar macar de ce asta si nu altceva. Nu am reusit.

Am o fantezie apropo de cei care conduc garniturile de metrou. Nu e vorba de femei imbracate sumar ma perversilor. E vorba de babuini. Da frate, si pe mine ma mira.

De cate ori vad ca se apropie urmatorul tren imi imaginez ca este condus de doi babuini imbracati la sacou si cu pampers la fund. Mi iinchipui foarte agitati, cu ochii rosii, injectati, de la cat se chinuie sa vada drumul in fata. Il vizualizez foarte clar pe unul dintre ei care trage de maneta si scoate urlete ascutite in timp ce opreste metroul. Al doilea babuin iese din cabina sa vada daca toti pasagerii urca cum trebuie inauntru. Cineva se apropie de el si intreaba daca metroul circula inspre Dristor. Asta se irita imediat si incepe sa se maimutareasca si sa se scobeasca in cur: uh uh uh, a a a a, u u, a a a. Dupa ce nefericitul care i-a adresat intrebarea fuge ingrozit sare la oameni, ii impinge, intra in vagoane si se agata de barele alea de sus. Le fura mancarea, ii ciufuleste, le cauta prin geanti si ghiozdane apoi se duca inapoi in cabina langa celalalt. Cand toti sunt la locurile lor babuinul conductor da cu capul de butoane pe  pupitrul de comanda si bruscheaza  metroul punandu-l in miscare. Acceleratia nebuneasca e urmata de o frana brusca, calatori pe podea, din nou acceleratie, din nou frana, oamenii zboara de toti peretii ca bobul de mazare in borcan. Prin boxe se aude o voce suava de femeie: Urmeaza statia…. intrerupta brusc de zbieraturile ambilor babuini: Uh Uh U AA A, Uh A, A A A, Uh Uh A A Uh Uh A A A A.

Si stau pe peron si incep sa zambesc de unul singur. Noroc ca am casti in urechi si cei din jur isi imagineaza ca ascult vreo emisiune la radio amuzanta. De unde dracu imi vin ideile astea tampite?

  1. Man, eu cred că te-au şocat babele nebube din autobuze. Sfatul meu e să încerci să mergi câteva zile direct cu metroul, fără să mai recurgi la autobuz. Părerea mea…

    • somerio
    • 5 Februarie 2010

    da, chiar nu stiu de unde-ti vin ideile astea… probabil din realitate

    de multe ori mi s-a intamplat sa ma simt ca un sac de cartofi in metrou… cand babuinul de mecanic face manevre necontrolate…

    deci nu e fictiune… e real 😉

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

