Eroii nestiuti ai Bucurestiului

E usor sa te pierzi in aglomeratia din Bucuresti. Bagi capul in pamant si grabesti pasul, aruncand din cand in cand priviri iscoditoare in jur. Te concentrezi la masina din fata sau la emisiunea de la radio si inaintezi incet prin trafic daca esti sofer. Multi din cei cu care ma interesectez uita in graba lor sa mai scoata capul din pamant. Parcurg de ani de zile acelasi traseu si tot nu observa pe langa ce cladiri trec , cum se numese magazinul de haine vis-a-vis de trecerea de pietoni sau cum o cheama pe femeia de la toneta de unde isi cumpara covrigi zilnic.

Trecand pe o strada cu nume de erou si mi-am dat seama ca literele alea se refera la un om, in carne si oase, care a trait si a murit pentru tara asta si drept multumire a primit numele unei strazi. Recunosc ca m-am simtit prost pentru ca nu stiam nici macar in ce razboi s-a facut remarcat respectivul. Tocmai din cauza asta m-am hotarat sa caut toate strazile cu nume de eroi si sa incerc sa caut cat mai multe informatii despre ei, pe care sa le impart tuturor. Am ramas cu hotararea pentru ca nu am gasit NICAIERI nici cea mai mica referinta despre ei. In nici un document public al primariilor nu se prezinta o argumentatie pentru denumirea strazilor respective asa.

Habar n-am cine au fost cei care au dat numele astea de strazi: Bogorin Constantin, Calin Ion, Cazacu Mihail, Erie, Faclie Alexandru, Floruta Ion, Magheri Stefan, Oaie Ion, Pana Gheorghe, Scortan Ion, Tataru Petre, Toma Constantin sau Iancu Nicolae. Voi stiti ceva despre ei? Normal era sa gasim undeva si o mica explicatie, un scurt istoric. Daca am fi gasit eram un pas mai aproape de normalitate, si cand noi o sa fim normali nu o sa mai avem nici un haz.

  1. foarte buna idee…

    ar fi misto sa existe un registru cu toate aceste persoane si cu date despre ei…

    Mai adaug si eu unul pe lista ta: „Sold. Ionescu Florea” 🙂

    • Florin
    • 13 Iulie 2010

    vad ca ai trecut prin andronache :)din pacate nci eu nu stiu cine au fost aceste persoane 😦

    • MaryLoren
    • 16 Mai 2012

    am de facut pentru facultate o cercetare cu privire la strazile cu nume de eroi ale Bucurestiului. Ma poti ajuta cu lista de strazi cu nume de eroi pe care ai intocmit-o tu?:D

    • mel
    • 10 Aprilie 2013

    Elev Dridu Georgescu?

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

