Inapoi acasa

Saptamana trecuta m-am intors in tara dupa cateva zile petrecute in Africa de Sud. Nu am apucat sa vad foarte multe din cauza programului incarcat si a faptului ca organizatorii locali erau obsedati de siguranta si nu au lasat pe nimeni sa iasa de capul lui la plimbare prin oras. Una peste alta a fost o experienta neobisnuita si o sa va impartasesc principalele concluzii:

1.Nu exista femei frumoase. Sau daca sunt s-au ascuns foarte bine cat am fost eu acolo. Femeile albe sunt pe stilul englezesc: chiar daca sunt dragute la fata (rar) au picioare de halterofil si burtica in 3 straturi. Nu exista negrese fara fund mari si in mod sigur nu sunt preocupate de fleacuri precum parul la subrat.

2.Ne fac de ras la capitolul infrastructura. Autostrazi cu 5 sau la benzi pe sens care conecteaza toate marile orase si granitele tarii, pasarele, trenuri, aeroporturi si drumuri judetene care sunt mai bune decat drumurile noastre europene. Sincer, noi suntem in lumea a 5-a copmarativ cu ei la capitolul asta.

3.Nu stim ce inseamna saracie adevarata. De la 4-5 dimineata vezi prin intersectii oameni care asteapta angajatori ocazionali care dupa ce isi fac aparitia ii incarca in bena ca pe vite si ii duc la diverse locuri de munca. In anotimpul secetos trec luni de zile fara pic de ploaie si apa devine un bun de pret pentru cei mai saraci.

5. Vuvuzelele sunt obsesie nationala. Sunt o obsesie si mai mare pentru turistii care ajung pe acolo si cumpara cu zecile. Am fost pe un stadion de fotbal cu approx. 30.000 de spectatori si zgomotul era halucinant. Dupa o ora nu mai stii cum te cheama si nu iti doresti decat sa fugi undeva unde te poti bucura de liniste.

4.E de cacat sa zbori cu avionul. Chiar daca am avut ocazia sa merg cu A380, cel mai mare avion de pasageri din lume, e total de cacat sa stai jumatate de zi intr-un spatiu inchis plin cu tarani internationali. Ramane o experienta unica insa

Tot timpul cat am stat acolo am avut senzatia ca ma aflu intr-un loc familiar. Poate din cauza anilor de documentare de pe Animal Planet sau Discovery cu peisajele astea, poate din cauza memoriei genetice, ca doar ne tragem toti din locurile astea… In ciuda prejudecatilor cu care am plecat de aici Africa de Sud e un loc minunat. Oamenii respira muzica si voie buna la tot pasul, chiar daca unii sunt incercati greu de viata.Daca stii engleza te descurci aproape oriunde. Chestia cu securitatea e realtiva: ca in orice loc din lumea asta vei avea probleme daca te duci unde nu trebuie cand nu trebuie. Daca aveti cum sa ajungeti acolo nu stati pe ganduri, merita.

  1. Hai ca ne-a cam fost dor de tine! Bine ai venit acasa.
    E o experienta sa vizitezi un alt continent. Eu abia am inceput sa vad Europa. Nu e timpul pierdut, poate voi ajunge si eu in viata asta macar intr-o tara de pe fiecare continent.
    Nu trebuia sa spui de drumuri, oricum Africa de Sud e cam printre cele mai tari tari de pe continent, iar la autostrazi suntem in urma multor tari pe care le subestimam.
    Hai ca se vor face si la noi… in vreo 50 de ani, fii mai optimist, ce naiba! 🙂
    Pana una alta, bine ai revenit si pe blog. Astept postarile tale care intotdeauna au fost pline de umor. Si la mai mare! 🙂

  2. Frumos blogul insa nu am putut sa nu observ ca te legi de oameni care fac greseli gramaticale si vreau sa-ti atrag atentia ca si tu faci…in articolul asta si mai sunt in cateva articole.
    „Nu exista negrese fara fund mari”

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

